Waterscouting.com steunt 3FM Serious Request 2011

Aankomende week is het weer Serious Request van 3FM. Dit maal steunt de actie alleenstaande moeders door oorlog. En ook ditmaal steunt Waterscouting.com de actie van 3FM!
        

Meer informatie terf je aan in dit topic.

En natuurlijk op de site van 3FM.

Lees meer..

Door: Sitecrew, 18 december 2011 18:26, 0 Reacties [ , ]

Zomerkamp 2012: Als Loods naar in Finland?

Misschien heb je het al ergens langs zien komen: in 2012 is er een zomerkamp in Finland voor Roverscouts. Dat is de internationale verzamelnaam voor 18-22 jarigen, dus Loodsen, Stam, Pivo's, etc.  Dat is best bijzonder, want zoveel kampen zijn er niet voor 18 t/m 22-jarigen. Natuurlijk zijn er best allerlei leuke activiteiten in Nederland, en in 2014 is er weer een NaWaKa, maar daar ga je als Loods toch vooral als medewerker of leiding naar toe, niet als deelnemer met 100% eigen programma.

Lees meer..

Door: Eric & f.alonso, 10 december 2011 15:27, 0 Reacties [ , ]

Bestel nu jouw softshell!

Last van wind en regen? De softshell houdt ze tegen!
Bestel nu je eigen winddichte en waterwerende softshell!
Zowel in dames- als heren model verkrijgbaar!

Lees meer..

Door: waterratje, 23 november 2011 09:29, 0 Reacties [ , ]

Informatie op Waterscouting.com

Wist je al dat je zelf ook informatie kan aandragen voor publicatie op deze site? Als jij ons mailt op frontpageteam@waterscouting.com, dan zetten wij het online voor je! Het motto is immers: van, voor en door waterscouts!

Lees meer..

Door: f.alonso, 25 oktober 2011 19:07, 0 Reacties [ , ]

Scouting Nederland genomineerd voor 3M Fonds

Scouting Nederland is dit jaar genomineerd voor de Grote Gift van het 3M Fonds. Ieder jaar ontvangt een Goed Doel in Nederland de Grote Gift. Van 15 mei tot 1 september kunnen Goede Doelen zich aanmelden. Tot en met 31 oktober kan er via Internet gestemd en/of filmpjes ingestuurd worden. Eind november volgt de 3M Fonds Finale. Daar presenteren maximaal vijf Goede Doelen hun plannen. Een ontvangt de Grote Gift, de donatie van € 50.000. Voor de finalekandidaten van 2010 hebben 3M-ers een eenmalige speciale sponsoractie gestart: een expeditie naar de top van de Mont Blanc. De nummers twee tot en met vijf mogen de opbrengst verdelen van deze expeditie ‘3M Fonds To the Top!’.

Lees meer..

Door: f.alonso, 4 september 2011 14:00, 0 Reacties [ , ]

Internationale erkenning voor Nederlandse zeilopleidingen

Na een uitgebreide inspectie in 2010 door de International Sailing Federation ISAF heeft het watersport opleidingskeurmerk CWO een internationale erkenning ontvangen voor zijn opleidingsprogramma’s. Op maandag 11 juli ontving Koen Bolt, directeur van Zeilschool Vinkeveense Plassen, als eerste de nieuwe CWO-locatieborden uit handen van Geert Dijks, Hoofd Branchebelangen van HISWA Vereniging en CWO-bestuurder.

Lees meer..

Door: f.alonso, 4 augustus 2011 15:21, 0 Reacties [ ]

Kom naar Zeilschool Scouting Nederland

Heb jij nog een weekje vrij komende zomervakantie? En ben je nog opzoek naar een leuke, uitdagende, gezellige en leerzamen activiteit voor de zomer?

Lees meer..

Door: Geertrui, 14 juni 2011 18:38, 0 Reacties [ , ]

Veranderingen BPR

Sinds 25 mei 2011 is het 10e wijzigingsbesluit BPR van kracht geworden. Daarin zijn verschillende zaken veranderd, de hoogtepunten vind je hieronder. Tegelijkertijd treden ook wijzingen in andere scheepvaartreglementen in werking. Het betreft onder meer het Vaststellingsbesluit BPR, het Scheepvaartreglement Westerschelde 1990, het Scheepvaart­reglement voor het Kanaal van Gent naar Terneuzen en het Rijnvaart­politiereglement. Omdat het verplicht is om het meest recente BPR aan boord te hebben, is het verstandig om vóór je vaarseizoen nog een editie 2011/2012 van de ANWB Wateralmank deel 1 aan te schaffen. Overigens stond dit besluit al sinds eind vorig jaar klaar, maar werd de ingangsdatum steeds verschoven. Daarom waren teksten in bijvoorbeeld de Wateralmanak al begin dit jaar aangepast. Bekijk dus even goed welke versie je hebt.

Lees meer..

Door: f.alonso, 9 juni 2011 13:10, 0 Reacties [ , ]

JubJam100 terrein overstroomt

De overstromingen van de maas teisteren de uiterwaarden nu al voor de 2e keer dit winterseizoen. Waar misschien nog niet iedereen bij stil heeft gestaan, is dat ons kampterrein van de JubJam ook zo'n uiterwaard is!

Lees meer..

Door: michel, 20 januari 2011 18:41, 0 Reacties [ ]